ENGLISH
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Más kárán tanulunk... - - Új Hozzászólás | Válasz

Hasznos történetek, hogy ne a saját kárunkon tanuljunk!

150 | Érdekesség.... - Oroszka | Új Hozzászólás | Válasz 2012.03.01. 19:19:59
Mit ne vegyünk 8):
http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/fejegyseg/sal_tipusu_usb_sd_mediaipari_hulladek_1551778424.html
149 | RE Más kárán tanulunk... - Csiga | Új Hozzászólás | Válasz 2007.08.01. 7:37:29
Hát, tudjátok pont erről beszélek! Mivel csodák a fémekkel (karosszéria) nincsenek, persze, hogy reagálnak a környezet hatásaira: oxidálódnak, melegszenek, lehűlnek, stb. Az oké, hogy az eladni kívánt autók többsége (NEM MIND!!!) olyan, amilyen. Az is tény, hogy ezeket vhogy el szokták sumákolni, vagy ha jóhiszemű vagyok, akkor maradjunk annyiban, hogy ezekre a nem látható problémákra ``nem derül`` fény... Pedig a tulajdonos jóhiszemű (MERT ILYEN IS VAN!!!) Eddig ez mind oké. Én azt nem értem, hogy ha már vki hegeszt egy foltot az autóra, akkor fél órával többet, meg egy cm átmérőn mért vágókorong-ráfordítással miért nem tudja KORREKTEN kivágni a roncsolódott részt?????????? Ott ugyanis továbbra is dolgozik a korrózió, azzal súlyosbítva, hogy a régi és az új lemezelés között nem lehet teljes korrózióvédelmet kialakítani (legalább egy alapozó), plusz a két lemez között megáll a víz!!! Plusz kívülről le van gyógyítva szilóval... Kívülről nem jön be, oké. DE KI SEM TUD FOLYNI A VÍZ... A barbárja ugyanazzal a folttal rombol, amivel JAVÍTANIA kellene!!! Ez az ami széttolja a kasztnit (meg az agyam...) A dobbetét szerintem a Minis társadalom törődő részét erdekelné! Ha megvan a bariszodnak és tényleg szépen zár (be lehet bújtatni a szélesítés alá is, meg nem kell lerobbantani ha le akarja szedni az ember...) szerintem érdemes levenni egy mintát és csinálni... Az tuti, hogy lenne rá kereslet. A hátsó résszel kapcsolatban Béci igazad van, a legjobb lenne, ha rendesen ki lehetne takarítani, akkor nem lenne gebasz! Ahhoz szerintem olyan karosszériás kell, aki veszi a fáradtságot és ILLESZKEDŐ éleket produkál, jól lezárja a lemezek találkozását, egy olyan festő kell, aki korrektül kinyomja az éleket és RENDESEN visz fel festéket is. VAGY: CSINÁLD MAGAD... Nem részletezem. De mindenképpen ezek együttes megléte hozná meg a kívánt eredményt. Ha nem zárjuk el a lemezeket az oxidációtól (lehetőleg a helyi igénybevételek figyelembe vételével - pl motortér és hátsó dob közötti különbségek...) akkor csak egy lehet a vége... Ha pl BBazsi nem akarja a kálváriát megjárni kénytelen lekaparni a festéket... Pedig egy KIS munkával az az autó is több lett volna, mint egy egy-két éves projekt... (Bocs, a festő szempontjából!!!) Én is csípem a kisautóm, meg is fogom csinálni/csináltatni, tök nagy ingerenciám van a ``bütykölésre``, szóval klappol minden, csak hát ezeket a dolgokat mind-mind egy ici-pici plusszal (vagy ha szó szerint nézzük, akkor a szakmák alapjaival???!!!) meg lehetne úszni és ráérnénk 10-20-30 évenként ezt-azt lecserélni! Ha egy leendő tulajdonos mondjuk (és elnézést, ha vkit megszemélyesítettem, nem szerettem volna!) irodista, vagy Hölgy, vagy bölcsészkarra készülő ``érettségiajándékMinis``, stb. és nincs sem affinitása, sem bátorsága, sem ideje, sem kedve, sem stb. átbogarászni az autót hónapról-hónapra, akkor a fenti (lenti) problémák egy szép nagy papírtigrissé nőnek, aminek ``SZÁMLA`` a neve... Tehát: KEDVES LEENDŐ MINI TULAJDONOSOK! A VÁSÁRLÁSKOR NYITOTT SZEMEKET KÍVÁNOK!!! (és/vagy egy tapasztalt harcost Magatok mellé!!!)
148 | RE Más kárán tanulunk... - PBeci | Új Hozzászólás | Válasz 2007.07.31. 18:03:05
CSiga:sajnos ez ilyen,a Minik szeretnek szétrohadni.És általában az eladásra kínáltakra nem jellemző a hibátlanság.Vagy ügyesen el vannak fedve a dolgok.Viszont sajnos itthon nincs akkora választék,hogy tökéletest lehessen választani. Viszont elég részletesen és korrektül leírtad a bódé jellemző bajait,gondolom sajnos ez már a tapasztalati rész.A vastag alvázvédelem mindig gyanús,a túl friss is.A hátfal lezáró lemeze meg kb arra jó,hogy megálljon benne a sár és szétrohadjon a hátsó kötény.Soha nem szoktuk visszatenni,inkább ki lehessen mosni a sarkokat.Dobbetétre hátul nagyon nincs szükség,nem is férne el,elől már jó lenne,mert a lámpák környékén és az ajtóoszlop felső felső részénél szeret megállni a sár.Szerintem viszont a rendszeres mosás megoldás a jó alvázvédelem mellett.Nekem 33 éves koráig bírták a gyári első sárvédők,igaz télen hetente egyszer ment a gőzborotva alá a kocsi.Műanyag dobbetét létezik/ett Minihez előlre.Nem tudom gyártják e még,de egyik barátom nemrég vett az ebay-en,kíváncsi leszek rá.
147 | RE Más kárán tanulunk... - BBazsi | Új Hozzászólás | Válasz 2007.07.31. 15:26:09
Csiga, sajnálom hogy ennyi minden kijött a kicsikéden, ide is leírom akkor amit talin is beszéltünk: nekem az autó festését rontották el annyira, hogy valószínűleg 1 év múlva kaparhatom le az egészet(edző helyett lakk bekeverése a fedőrétegbe), ami miatt a festék nem igazán száradt meg rendesen amikora már össze is rakták. Eredmény, minden létező mozgó alkatrász környékén gyűrődik, szakad, reped a festés. Egyelőre tart, de napjai meg vannak számlálva. MÁS: a motort 2001ben felújították. Már amennyire, és nem teljeskörűen, ugyanis jelenleg az autó hidegen olyan mintha 3 hengerrel menne, nincs nyomaték és kb egy jó 1000es motor 60-70 %-án üzemel (3asban 80 a maximum). Nem is beszélve a kettes sebességfokozat ``kapcsolhatóságáról``, szinte állóra kell fékezni hogy kettesbe lehessen váltani. Konklúzió: MINDIG alapos átnézés és próbautakat követően, esetlegesen hozzáértővel szemrevételezés után szabad csak egy Minit megvenni! Mindezek ellenére a volt tulaj nagyon jóhiszemű és rendes ember, én nagyon szeretem az autómat és az embereket akiket rajta keresztül megismertem, és persze szépen gyűlik a lista, hogy mit is kellene ...
146 | RE Más kárán tanulunk... - Csiga | Új Hozzászólás | Válasz 2007.07.31. 10:47:23
Kicsit higgadtabban. Egy kis adalékot szeretnék adni a Mini vásárláshoz. A honlapról letölthető egy klassz segítség, amely pontokba foglalja, hogy mit érdemes végigbogarászni a kiszemelt Minin. Ezt a listát nem érdemes bemagolni, memorizálni, nyugodtan vigyük magunkkal! Lehet, hogy lükén veszi ki magát, hogy idegenek előtt listázgassunk, meg minden, de higgyétek el leendő tulajdonosok, hogy amikor először meglátjátok a „leendőt”, el lesztek foglalva a csilli-villi dolgokkal. Jól jön a mankó! Szépen kocogjatok végig a listán! Ha a tulaj húzódozik, hebeg-habog lehet, hogy nem egymást keresitek… Ki KELL, hogy derüljön minden turpisság, így is marad ez-az… Ha segíthetek még valamivel, akkor szerintem érdemes megnézni a karosszéria eldugott zugait is: kerékjáratokat, különösen az „A” oszlop lezáró lemezeit, valamint az „A” panel ajtólemezek találkozó éleit. Kis kitérő, de fontos rész itt a belső frisslevegő bevezetés környéke. Itt előszeretettel szivárog a víz, ami a kárpitok alatt igen hatékonyan dunsztolódik. Ha vastagon alvázvédős, kíséreljük meg az ujjunkkal megnyomogatni, megütögetni! A nem korrekt javításokat jó lenne már az elején kiszűrni, mert ezek egy-kettőre idegesítő (drága…) korróziót szülnek. Másik, hasonló vizsgálatot érdemel a hátfal két lezáró lemeze a hátsó kerékdobokban. Eszméletlen gyorsan lekoptatják a felverődő kövek az alvázvédőket, festékeket, és máris indul a rozsdásodás. Ezeknél az említett lemezeknél, ha nem korrekt a zárás, felkúszik a rozsda a csomagtérbe, illetve elől a szélvédő keretéhez és rombol… Nem beszélve arról, hogy a hátsó rész igen fontos a segédkeret tartása szempontjából. Ezt a lemez-lezárást érdemes egy jól takaró sárfogó gumival is védeni. A kerékdobokban lehet a karosszéria lemezeinek illesztését is ellenőrizni úgy elöl (különösen érdemes bekukkantani a lámpabilik mögé-fölé), mint hátul (ALAPOSAN nézzük meg a küszöbök lezárásait!). A megnyugtató megoldás egy (négy…) jól illeszkedő dob-betét lenne. Ne felejtsük, hogy a motortér is tartogathat meglepetéseket, hiszen itt a hőingadozás hamar megrepeszti a „gitt-takarót”, és indul a móka… Ne hagyjuk magunkat ámulatba ejteni a krómozott, polírozott „tuti-motyóktól”! Nézzünk…!!! Biztosan van még egy csomó trükkös hely, nyilván autója válogatja, hogy hol bukkannak elő a nem várt rozsda-rémek. Nálam (az autó évekig szinte egyáltalán nem ment, így most, hogy közlekedünk és mozog a karosszéria) előjöttek a felszín alól a RÉMEK. Remélem saját tapasztalataimmal segítek a leendő tulajdonosoknak.
145 | RE Más kárán tanulunk... - Csiga | Új Hozzászólás | Válasz 2007.07.31. 7:54:05
Velem akartok ki****ni??? Rozsdás, átlukadt lemezre hegesztettetek egy fedőlemezt??? Van eszetek??? A pontozott gágyolást pedig sziloval tömítitek??? Ba`! Vissza kell adni a szakmát barbárkáim!!! Szakadnátok meg! Ennyi szakmai igényesség sem szorult belétek??? Kellett volna venni egy plusz vágókorongot ezres nagyságrendben! Most viszont rátolunk a kasztnira egy szolid 50-est! (+Fényezés...!!!@#&@@>@#@>#đĐ!)Csak azért mert t***tatok rendesen dolgozni! Azt a m******#@>ä|&|Ä&>Đ[@&#&&]]@>đĐ[đĐ!!!
144 | RE Más kárán tanulunk... - zsandraska | Új Hozzászólás | Válasz 2007.05.04. 14:27:25
Sziasztok, Tudtok nekem esetleg ajánlani megbízható szerelőt? Budapesti kellene, ha lehet. Az L and R mini szervizt már ajánlották, de szívesen körülnézek, mielőtt kikötök valakinél. Előre is köszi
143 | RE Más kárán tanulunk... - pityu | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.04. 14:32:44
Rulez! Ehhez azt is hozzá kell még tennem, hogy az igazi minis eltántoríthatatlan. Igaz, sokszor nyúlunk a benzineskanna, meg egy szál gyufa után, de mindig megjön a jobbik ész. :-) Remélem, te is meggondolod magad. Egyébként is, tudod mit mond Király Feri? 3-féle autót tilos megvenni, a 3 F-t: Ford, Fiat és minden francia... :-) Vegyél másik Minit!!! Üdv: Csonka Pityu
142 | RE Más kárán tanulunk... - pityu | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.04. 14:29:53
Amikor Minis lettem, mindenkitől kérdezősködtem, ki a jó szerelő. Már nem emlékszem, ki fogalmazta így meg, de azóta is bennem maradt: ahhoz, hogy megtudd, milyen az adott szerelő, nézd meg a Minijét! Ha tiszta, szép, igényes, eredeti, semmi gyanús sufnituning, akkor ő lesz a te embered. Az egész országban egy ilyet ismerek, és mindig hozzá viszem a Banánt.
141 | RE Más kárán tanulunk... -  | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.04. 14:16:20
köszi, hogy veletek lehettem, csak Pityu örök igazságát tudom idézni: A végeredmény: egy lelkes ember elpártolt a Miniktől, ami minden körülmények között nagy kár.
140 | RE Más kárán tanulunk... - Jungi | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.04. 11:14:19
Ha sokat kell dolgozni a kocsin,akkor megis csak van baja böven!ugye;)
139 | RE Más kárán tanulunk... -  | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.03. 21:30:21
Csaba, részemről nincs tovább. Tied az utolsó szó. Amúgy is sokat kell dolgoznom (és néha aludnom) ha a Húsvéti rokonkört a Clubman-el akarom megtenni. Márpedig...
138 | RE Más kárán tanulunk... -  | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.03. 8:02:16
FGGF! hát erről beszélek! Te jártál ezzel mindössze jól, hiszen a 2 M-ba került autót te megvehetted 1,26 M ft-ért, ezért nehogy már sírnom kelljen, hogy szegény, megvette azt ami másnak sokkal többe volt, ezért kultúr államokba nem szoktak sírni az emberek, és büszke se szokott erre lenni a vevő! Inkább csendben meghúzza magát és hallgat... De minek is beszélek erről neked, úgyse érted....
137 | RE Más kárán tanulunk... - Sysa | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.02. 23:22:21
Bár kicsit szétesett a fórum, azért írogatok ide egy cseppet. Rulezka! Kár h nem lesz minid mostmár... :((( Sajnálom... Bár tudtommal még mindíg magyarországon vagyunk, nem pedig németben, vagy au eu más országaiban eu-s fizetést kapva, hanem igencsak oroszos szegénységben tengődünk, még mindíg 16 évvel a rendszerváltás után. Másnéven kapcsoltunk egy fokozatot, csak ki tudja hova... :D Nade! Csabi! Bár toom, h még egy időnek el kell tellnie mire megint minibe ülsz, én, és szerintem mindenki a klubban szívesen megvendégel a saját minijében, velelm az élen!!!! Sok sikert, és remélem azért még nem mondasz le annyira a minizésről!
136 | RE Más kárán tanulunk... -  | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.02. 21:04:29
Ehhez kár bármit is hozzáfűzni. Talán csak annyit, hogy a garanciális javításra szóló ajánlatát végig fenntartotta. Csak abba nem ment bele, hogy elkezdjen fizetni parttalanul (az ajánlat ugye úgy szólt hogy adjál 160-at most és még majd megmondom mennyit később...). Úgy hogy eleve nem lett kifizetve a munka fele. A kocsi árárt a nemzetközi piac alapján ``találtam ki``. A német piacon egy csudiszép Clubman 3500-4000 euro körül ér. Még a GT-k sem mennek e főlé (most is van egy az autoscouton jó régóta nem egész 4000-ért) Senkinek se jó? Igaz. De igyekszem jó arcot vágni az egészhez. Végülis lett egy csudaszép Minim. És ez is valami. Igaz ebből a pénzből gyerekszoba lett volna, de ahol elfértünk eddig 4-en, ott el fogunk 5-en is.
135 | vége -  | Új Hozzászólás | Válasz 2007.04.02. 19:59:53
lehet már senkit sem érdekel de a történetünk vége az lett, hogy FGGF eljött és megvette az autómat! Nem azért vette meg mert nekem nem kell, hanem azért mert másféleképpen nem volt hajlandó megoldani a dolgot! Így választhattam, vagy ezt választom, vagy semmit sem látok, csak a hibás autót! Az autót az általa kitalált piaci ár+50% áron vette meg, így végülis csak kb 800e ft-ot buktam meg kb 1 évet amig szereztünk hozzá alkatrészeket, utánjárás, telefonálás stb... Hogy megérte-e? Valakinek biztos.... de az szerintem nem én vagyok! Mini hijján ezentúl NEM fogok errefelé előfordulni, aki szeretne és szokott az ezután is megtalál! Bye
134 | RE Más kárán tanulunk... -  | Új Hozzászólás | Válasz 2007.03.29. 22:19:53
Isten áddjon! Én a Papi borát töltögetem magamba :).
133 | RE Más kárán tanulunk... - RoverSD1 | Új Hozzászólás | Válasz 2007.03.29. 22:15:34
A mai nap tanulságaként csak annyit mondhatok, hogy: Élvezd az életet, mert az utolsó lehet... Szép Minis álmokat Mindenkinek. P.L.
132 | RE Más kárán tanulunk... -  | Új Hozzászólás | Válasz 2007.03.29. 22:06:43
Festék nem kell bele, csak attól lesz olyan zöldes. És ha ereszt valahol a rendszer, akkor az alkohol meg a glicerin elpárolog, a zöld folt meg ottmarad. Ennyi a funkciója. A teflonos szelepeket meg megpróbálom előkavarni. Maradt még vagy kettő. csak ölég régen volt. Már két éve odaadtam a Metronkat egy barátomnak.
131 | RE Más kárán tanulunk... - RoverSD1 | Új Hozzászólás | Válasz 2007.03.29. 21:59:29
Na a teflonos érdekelne! HOL, MIKOR, MENNYI? Minyimum?
Lapozó: 1 2 3 4 5 6 7 8

Belépés


Név:


Jelszó:


Regisztráció

Szavazás

Milyen kütyün keresztül olvasod a honlapunkat?




szavazás állása és régi szavazások